Jak jsme naznačili v úvodu, nabídka realitních služeb není jednotná. Zatímco kvalitní realitní kancelář nabízí komplexní servis se vším všudy, jiná začíná nafocením nemovitosti na mobilní telefon a končí umístěním inzerátu na server. Proto by vás mělo zajímat, za co platíte. Pravděpodobně to totiž budete právě vy jako prodávající, kdo nakonec zaplatí provizi a nikoliv protistrana, která si makléře nepronajímá.
Zjistěte si tedy především to, zda provize zahrnuje také právní služby, přípravu nemovitosti k prodeji (tzv. homestaging) a další služby, které byste rádi využili. Vyhnete se tím nepříjemnému zjištění, že realitka účtuje některé položky zvlášť.
Na realitním trhu se pohybují různé subjekty. Kromě těch renomovaných lze narazit na nové přírůstky – a často jde o progresivní firmy, které dělají svému oboru čest. Jenomže někdy v čele takových společností naopak stojí lidé, jimž nejde o spokojenost klienta, ale pouze o vlastní zisk. Jak zjistíte, že (ne)máte co dočinění s amatéry či šejdíři?
Zajímejte se o počet prodaných nemovitostí (čím více, tím lépe), ale také o skladbu týmu. Obecně platí, že několik specialistů zastane práci mnohem efektivněji než jeden člověk, který v realitce funguje jako „děvečka pro všechno“.
Důležitým kritériem je způsob, jakým realitní kancelář přistupuje ke smluvní dokumentaci a dalším legislativním aspektům transakce. Pokud makléř používá univerzální vzory smluv, zpozorněte. Známkou kvalitní realitky je vlastní právní oddělení nebo spolupráce s právní kanceláří.
Zaručenou studnicí potřebných informací je obchodní rejstřík. Najdete v něm výroční zprávy a účetní uzávěrky, na jejichž základě určíte, jestli je firma opravdu tak úspěšná, jak tvrdí.
Pokud je daná realitní kancelář skutečně tak dobrá, jak se vám prezentuje, zaručeně o ní najdete spoustu zmínek na internetu. Prohledejte internetová fóra, sociální sítě a recenze v rámci služby Moje firma na Googlu. Dozvíte se věci, které by vás mohly zajímat a získáte o fungování společnosti ucelenější představu.
Další tipy na téma jak vybrat makléře či realitní kancelář, ale tak pojednání o optimální výši provize najdete na blogu špičkové realitky MAXIMA REALITY.
Tento článek je placeným reklamním sdělením, který vyšel na objednávku. Máte zájem také publikovat na City.cz? Kontaktujte nás na e-mailu: obchod@city.cz
Přidejte se k nám na facebooku!