Podvodníci útočí na internetu, hlášky "zadarmo a na zkoušku" lidé vždy zaplatí



 04. 03. 2017

Takzvaní „šmejdi“ přišli s novým způsobem, jak okrádat zákazníky. Začali využívat internetové stránky a reklamy, které jsou plné výhodných nabídek. Typický podvod má stejný scénář: v e-mailu podvodník informuje o vysoké finanční výhře. Spousta lidí se napálí a pak platí za něco, co ani nechtěli.

Obchodníci využívají všechny dostupné možnosti, které jim pomáhají v okrádání. V době internetu jsou schopni oloupit v krátkém čase spoustu uživatelů.

„Inspekce v minulosti registrovala a nadále registruje množství opakujících se podnětů ke kontrole od spotřebitelů, kteří udávají, že jsou nuceni platit za produkty, které si neobjednali,“ řekl mluvčí Potravinářské inspekce Pavel Kopřiva.

"Jde o nabídky produktů, například doplňků stravy prostřednictvím inzerce v tisku, webových stránek, e-mailu, poštou či telefonicky,“ podotkl mluvčí.

Když zadarmo není zadarmo

Podvodníci jsou velmi vynalézaví a  ti zkušení zajdou opravdu daleko. „Šetření v několika případech potvrdilo použití nekalých obchodních praktik. Například inzerát v tisku nebo na internetu nabízí „kupon na bezplatnou zkoušku“ produktu, ve skutečnosti je ale spotřebitel nucen uhradit část zboží a „náklady na expedici“, popsal Kopřiva.

Opatrnost nadevše

Jedinou obranou proti zlodějům je dávat si v textu pozor na slovíčka, která působí podezřele.

"Spotřebitelům můžeme pouze doporučit, aby přistupovali se zdravou mírou opatrnosti k obchodním nabídkám za podezřele výhodných okolností obsahujících výrazy jako bezplatná zkouška nebo zdarma,“ sdělil na závěr mluvčí.


Autor: Lukáš Vaňkát



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: