Radu číslo jedna řidiči neslyší rádi. Má ale své opodstatnění. Parkujte jen na místech k tomu určených. Ta jsou řádně označena a musí splňovat určitá kritéria. Odstavením auta u krajnice se dost často vystavujete riziku postihu.
„To, že na silnici nejsou označeny značky zakazující stání či zastavení, neznamená, že zde můžeme vozidlo bezstarostně a beztrestně zaparkovat. Zákon o silničním provozu totiž jednoznačně stanoví, že při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 metry pro každý směr jízdy,“ vysvětloval Roman Budský z Vize nula, která se zabývá bezpečností na silnicích.
Při parkování do kopce je třeba zařadit první rychlostní stupeň a zatáhnout i ruční brzdu. V opačném případě se místo „jedničky“ řadí „zpátečka“.
„Parkujeme-li ve strmém kopci a chceme-li mít jistotu, že vozidlo v případě samovolného rozjetí nezpůsobí žádný karambol, můžeme stočit přední kola směrem k okraji silnice,“ doplnil Budský.
V případě, že je kopec hodně strmý, je vhodné podložení kol cihlou či klínem. Odborníci také doporučují vozit s sebou pytel s pískem. Při parkování v blízkosti jiných aut na namrzlém povrchu může právě zdrsňující materiál zabránit kolizi. K té stačí, aby kola na ledu uklouzla. Pak je karambol na světě.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!