Špatná reklama může i pobavit, Nesehnutí startují Sexistické prasátečko



 20. 05. 2016

Brněnští Nesehnutí připravili již osmý ročník anticeny Sexistické prasátečko. Ta má určit a vybrat nejvíce sexistickou reklamu v zemi. Letos se zaměří na mužskou a ženskou roli.

Pro tento rok si "soutěž" Sexistické prasátečko na zahájení připravilo reklamy, ve kterých si muži a ženy vyměnili své obvyklé role. "Co kdybychom v reklamách neodkazovali na zvětšování prsou, ale penisů? Byl by to pro společnost stále běžný vtípek?" ptá se Kristýna Pešáková z hnutí Nesehnutí.

Lidé mohou své tipy do Sexistického prasátečka mohou lidé posílat do 30. září prostřednictvím webových stránek Prasatecko.cz.

"Přeznačením reklam nechceme naznačit, že to, co se nyní v sexistických reklamách děje ženám, by se mělo dít i mužům, ale snažíme se ukázat, že není náhodou, že v rolích objektů sexuální touhy či pečujících o domácnost a děti atp. vidíme častěji právě ženy než muže," upozornila kolegyně z Nesehnutí Petra Havlíková.

Pořadatelé rovněž upozorňují na absurdnosti některých reklam, které se týkají žen i mužů. "Chtěli jsme ukázat nejčastější typy sexistického zobrazování. Za letitou historii soutěže stále znovu vídáme ženy zobrazované jako objekty, zdůrazňování ideálu krásy i reklamy estetizující násilí. Rádi bychom upozornili, že některá zobrazení žen jsou častá, ale muži se do podobných poloh dostávají jen málokdy," popsala Pešáková.

"Nechceme propadnout kolektivní depresi ze sexistických reklam, kterých Sexistické prasátečko za svou existenci ukázalo už takřka sedm set. Chceme se trochu bavit na účet špatné reklamy," doplnila ji Havlíková.

Podle pořadatelů mají sexistické reklamy v republice i politické strany či vysoké školy, u kterých společnost očekává nadstandardní etické zásady. "Politické strany a vysoké školy přitom nespadají pod zákon o regulaci reklamy. Pokud tedy zobrazují něco neetického, společnost se tomu nemůže nijak bránit. Na druhé straně jsou na ně kladeny vysoké nároky – o tom svědčí i to, že se pravidelně umisťují v Sexistickém prasátečku vysoko. V roce 2014 vyhrála reklama ČSSD a v minulém roce se na druhém místě objevil Vlk z VUT," upozornila Petra Havlíková. (dmk)


Autor: Administrátor Administrátorský

Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: