České dráhy modernizovaly občerstvení ve vlacích, restaurační vozy přestavěly na bistrovozy



 29. 05. 2019

Klimatizovaný interiér s komfortními koženými křesly 1. třídy a gastronomickým servisem na místa cestujících, ale i bistro oddíl s kuchyňkou pro přípravu jídel a nápojů i se zázemím pro minibar, který obslouží cestující ve 2. třídě. K tomu výdejní pult rychlého občerstvení nabízejí cestujícím první tři modernizované bistrovozy Českých drah (ČD).

Cestující se s novinkou setkají ve spojích InterCity „Opavan“ z Prahy do Opavy. „V novém jízdním řádu od prosince budou moderní bistrovozy nasazeny na spoje linky Ex2 „Valašský expres“ Praha – Žilina, na vlak EuroCity „Cracovia“ Praha – Krakov a během jízdního řádu 2020 postupně také na vlaky linky Ex 7 „Jižní expres“ Praha – České Budějovice – Linec,“ prozradil Petr Šťáhlavský, mluvčí  ČD.

„Přestavba restauračních vozů na bistrovozy s oddíly 1. třídy zapadá do plánu modernizovat  vlakové soupravy pro dálkovou dopravu a rozšiřovat služby cestujícím. Postupně chceme upravit 27 starších restauračních vozů a bistrovozů,“ řekl Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah.

Modernizace dopravci umožňuje nabídnout víc míst pro cestující v 1. třídě. „A zároveň dál rozvíjet gastronomické služby za přijatelných ekonomických podmínek. Jde totiž o kompromis, který představuje významné snížení nákladů na vedení dálkových vlaků v závazku veřejné služby, ale i našich komerčních spojů,“ vysvětlil Vondráček.

Vozy nabízejí cestujícím v 1. třídě komfortní polohovatelné kožené sedačky s rozkládacími nebo sklopnými stoly, elektrické zásuvky 230 V a USB porty pro napájení drobné elektroniky cestujících a Wi-Fi připojení k internetu. „Vůz je také vybaven malým bistrem a zázemím pro skladování a přípravu jídel a nápojů a pro provoz minibaru,“ uvedl mluvčí.   

Modernizaci starších restauračních vozů na bistrovozy zahájily České dráhy loni na podzim a zajišťují ji ve vlastní dceřiné firmě DPOV. „České dráhy provozují 33 restauračních a 23 bistrovozů (včetně vlaků Pendolino a Railjet). Ty jsou zařazeny v provozu na šesti různých dálkových linkách.

Na dalších linkách mají cestující k dispozici nabídku občerstvení z pojízdného minibaru, nebo prostřednictvím automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení také zahraniční společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska. V budoucnosti by se měla flotila restauračních vozů a bistrovozů rozšířit o dalších dvacet,“ naznačil Petr Šťáhlavský.


Autor: ( red)



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: