Obchodníci využívají všechny dostupné možnosti, které jim pomáhají v okrádání. V době internetu jsou schopni oloupit v krátkém čase spoustu uživatelů.
„Inspekce v minulosti registrovala a nadále registruje množství opakujících se podnětů ke kontrole od spotřebitelů, kteří udávají, že jsou nuceni platit za produkty, které si neobjednali,“ řekl mluvčí Potravinářské inspekce Pavel Kopřiva.
"Jde o nabídky produktů, například doplňků stravy prostřednictvím inzerce v tisku, webových stránek, e-mailu, poštou či telefonicky,“ podotkl mluvčí.
Když zadarmo není zadarmo
Podvodníci jsou velmi vynalézaví a ti zkušení zajdou opravdu daleko. „Šetření v několika případech potvrdilo použití nekalých obchodních praktik. Například inzerát v tisku nebo na internetu nabízí „kupon na bezplatnou zkoušku“ produktu, ve skutečnosti je ale spotřebitel nucen uhradit část zboží a „náklady na expedici“, popsal Kopřiva.
Opatrnost nadevše
Jedinou obranou proti zlodějům je dávat si v textu pozor na slovíčka, která působí podezřele.
"Spotřebitelům můžeme pouze doporučit, aby přistupovali se zdravou mírou opatrnosti k obchodním nabídkám za podezřele výhodných okolností obsahujících výrazy jako bezplatná zkouška nebo zdarma,“ sdělil na závěr mluvčí.
Autor: Lukáš Vaňkát
Přidejte se k nám na facebooku!